äntligen en film man blir peppad av

har just sett filmen julia and julie.. en film om matlagning som utspelar sig olika årtionden.
har haft en sådan ide torka/olust att laga mat.
men nu har jag funnit passionen för matlagning igen!
klev innanför ytterdörren satte mig framför datorn.
öppnade en kokbok och bestämde mej för att jag måste börja ta tid för matlaging.
om jag inte ger tid till det jag älskar och brinner för så kommer låga att dö ut och jag blir en sorglig typ på 22 år.
den senaste tiden typ sedan jag flyttade till uppsala för två månader sen.. så har allt blivit annorlunda
man har just hamnat mitt i sitt liv allt rullar på, och tiden enbart försvinner.
jag måste börja ta vara på den.
något som är lite speciellt är att dom jag umgås mest med just nu är "nya" vänner har känst dom ngra månader endast.
dom är jätte härliga att umgås med men .. jag känner som inte allt för väl.
det är så skönt och bekvämt att ha vänner man känner väl runtomkring sej.
har under två år intensivt lärt känna min vän annelie. som jag under förra året bodde med oxå.
man blir så lätt bekväm i relationer tar allt för givet .
och nu när vännen inte finns nära s ska man klara sej p åegen hand.
en utmaning men jag ska klara det


ATT FINNA NYA VÄNNER ÄR SVÅRT

väl uppe i kokboks läsande kikar jag ned på tangent bordet och ett litet kort hade visst trillat ut.
på kortet står det.

do not worry about anything, but in everything let your requests be made known to God /phil4:6

även små lappar kan göra en stor förändring!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0