din attityd nu, avgör din framtid

den seriösa delen av bloggandet har inte kommit igång än det blir efter semestern tror jag =)
vaknade upp hos min kompis idag vi gick till konditoriet o köpte nubakta frallor o underbart god chokladbiskvi.
började minnas min tid på ett konditori i jönköping dom fyra åren var lärorika o roliga.
fyra år med bullar och kaffe, stammisar som fikar varje onsdag kl nio, mannen som köpte sitt bröd 17.35 varje måndag det var tider det.
 jag började jobba när jag var 15 år.. känner mej lite gammal har alltså 7 års arbetslivserfarenhet, ojoj vad tiden går fort.
hade det så bra på det jobbet bra arbetstider helt ok lön o roliga arbetskamrater inte minst fiak stunderna.
man fick göra en perfekt cappucino och nybakt cookie.
att börja jobba när man är 15 år kan jag verjligen rekomndera, att få sin första lön kunna köpa ngt eget. det ger en god självkänlsa att våga ta för sig i kommande arbetssiutationer.

idag sju år senare har jag jobbat som husmor på en privat/företags herrgård, kock på en konferensherrgård, butikssäljare, ledsagare och nu jobbar jag som typ lite butiksansvarig. och stor trivs.
hur kom jag då till detta jobb som jag har nu?


mina gymnasie lärare sa strängt till mej att sköta mina praktik perioder, dvs kommma i tid, vara aktiv vara intresserad(även fast sysslan är tråkig) posetiv attityd, erbjuda att provjobba, stanna extra för att lära sej ett nytt moment, sjukänmäla sej -aldrig skolka... o jag vågade inte annat än att göra mitt bästa, min attityd var :
jag ska vara så duktig att dom vill inte annat än att anställa mej när praktiken är slut.
så tack vare dom 4praktik veckornai en butik i jönköping för 6 år sedan.. tiden går fort..
så fick jag ett jobb inom samma kedja fast  i en butik i uppsala..
ett gott råd till alla gymnasie elever älska din praktikplats!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0