jag tror på mirakler

nu i sommar har jag verkligen  bett och funderat på om jag skulle stanna i Uppsala, flytta dit på redigt.
så lite panik ett tag hade ingenstans att bo.. sökte på blocket 5 gr om dagen var med i alla kö listor för lägenheter.
till sist gav jag upp, tänkte får välla flytta hem till jönköping igen.
men då sa min bror: du får väl be till din Gud..
och det gjorde jag och fick svar med råge!
hade en liten krav lista på lägenhet om jag inte fick det så, så skulle jag flytta hem igen.
krav
1. en etta
2. balkong
3. trägolv
4. walk in closet
5. max 5000 i hyra
6. inflyttning senast 1 sept
7. stort kök
8. nära till jobbet
9. högt i tak

så jag pratade med alla om att jag sökte lägenhet men det gav inget resultat.. lite vemodig blev man!
så en dag kom en bekant in på mitt jobb nämnde just då hon skulle gå att jag sökte lägenhet.
samma kväll får hon hör hennes kusin av sej(hon bor i huskvarna) att idag då hon jobbade så kom det in en kompis på hennes jobb o frågde om hon visste ngn som behövde en lägenhet i uppsala. så hon ringde sin kusin i uppsala .. o då visste hon att jag behövde en lägenhet...
så jag fick en lägenhet=)
tackade jag till lägenheten utan att ha sett den.
fick komma på en liten visning, började nästan gråta.0
den uppfyllade alla NIO punkter av önskemål.. och mer där till.

har alltid drömt om:
 ett kök med små glasboxar under köks hyllorna, såndan som man kan ha socker i o så..
bänk skivan Virrvarr.. så snyggt
pinnstolar
rejält VITT trä klaffbord
string bokhyllor
vitt trä golv i köket!!!
teak bord
en gammal skänk(typ byrå)
stora fönster...

har en tavla i mitt rum orden lyder: på Guds välsignelser beror allt!

små saker i livet kan göra en stor förändring, hade klarat mej utan dom små glas boxarna men jag fick dom ändå..
pinnstolar är det bästa jag vet.. mormor hade sådana har alltivelat haft likannde o det har jag nu!

jag har så många små saker att tacka gud för
tänkte på bibelordet
Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus." (Fil 4:6)


/Am

Kommentarer
Postat av: OliZ

Jag är glad för din skull. Det är väldigt trevligt att ha sitt eget ställe där man trivs. Lycka till!

2009-08-27 @ 13:28:43
Postat av: Camilla

Hejsan!

Så glad att vi bor på samma ställe:). Härligt med bönesvar! Må och mys i ditt nya hem....



kramar



ps. Kommer gärna o hälsar på hos dig min vän

2009-08-27 @ 13:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0