det blev inte mycket gjort idag..

det är så tråkigt att rensa.. det är dammigt, ensamt, och d tar lång tid!!
hitills så har jag slängt en papperspåse med saker och fyllt en halv sopsäck..
det går inget vidare!
spetsbanden gjorde mej dock lite gladare.. snart så har jag min egna lya.
längtar efter att få plocka upp allt i köket ställa allt  i fina rader plasera ut kokböckern(30) st..
samlar och önskar mej kokböcker ständigt, det jag saknar är handskrivna kokbäcker, rediga husmödrars guldskrifter
kommer att ta er på en liten mat resa så fort jag har kommit ordning.
typ om två veckor, tänkte laga någon ny rätt genom att öppna en bok och blunda och peka på ngt recept.
får bara hoppas att det inte blir lever biffar en inälvsmat.. men men
är så glad över min lilla semester har fått vara med alla goa vänner
men några finns ju kvar i uppsala

trodde aldrig att jag skulle sakna uppsala så mkt som jag gör nu..saknar dej "frisören" du är bäst

efter min tid i uppsala så ska jag nog köpa mej en liten stuga på landet, saknar lugnet. tystnaden, korna, lantisarna=)
bara få jobba komma hem koka saft, laga mat , göra sylt , skriva vykort, bjuda hem vänner på middag, hugga en julgran, ha rutigt förkläde, låta syskonbarnen leka i trädgården, driva upp växter, ha en kryddträdgård, dricka varmchoklad framför brasan, läsa böcker, laga massa mat o ge bort, lära sig att mangla, börja med akvarellmålning, fortsätta designa kläder, starta ett egetföretag, låna socker av grannen,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0