då jag blev osynlig

var förbi en affär idag, bland tavlor och gräs stötte jag på en väns f.d pojkvän
han vet mkt väl vem jag är men han såg bara förbi mej, som om jag inte fanns. hans blick var av is, fokuserad på att inte se mej .
några sekunder efter mötet bland tavlorna sprang han illa kvikt iväg, och gömde sej vid utgången,
smög lite efter flr jag tyckte att han betädde sig så konstigt men han ville inte se mej helt enkelt.
hans ögon var som is, dom hade förlorat glädjen.. han såg så tom ut
 det var ltie kusligt att man bara kan ignorera ngn så.
han kanske var skamsen han hade en ny tjej med sej .. men men man kan ju säga hej iallafall


under dessa semester veckor har jag tänkt mkt på realtioner, jag har iaktagit hört sett läst.
så många i min närhet har separerat, gjort slut, skilt sig.
man bli så sorgsen och  hoppas djupt att den aldrig händer mej.
alla realtioner är ju inte perfekta men .
har ett äldre par som går förbi mitt arbete ofta. jag ser dom ständigt bråka säga elaka saker till varandra.
dom är så bittra på varandra man ser ingen kärlek i deras ögon.
andra par ser man varje fredag hålla varandra in handen o man förstår att dom älskar varandra djupt.
tänk så mkt man kan se på folk.
men det gäller inte alla realtioner.. vissa ser perfekta ut men dom möglar egentligen på insidan där ingen ser.
undra hur många familjer som fejkar deras lycka utåt men hemma är det ett rent helvete.
jag möter mkt msk i mitt arbete och jag studerar dom ofta, tänker är dom lyckliga?
såg just slumdog millonare(hur d nu stavas)  -- där valde man kärleken över allt annat, väljer vi kärleken över allt?
en av mina vänner har varit ihop med sin kille i 8 mån pratade med henne lite om realtioner för några dagar sen.. det glittrade så i hennes ögon så fort hon pratade om sin kille . det var så fint =)


Kommentarer
Postat av: Malin C

Hmm...ja du...en perfekt relation...kanske finns det egentligen ingenting här i livet som är perfekt? Jag menar, vissa perioder kan ju tyckas va det kanske men egentligen? .........lång stunds funderande....finns ju mycket att tänka när det gäller detta ämnet =) =S Kraaaaaaam

2009-09-01 @ 21:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0